fbpx

Meta taber hurtigt markedsandele til Tiktok.

Korte videoer på Tiktok har skabt en ændring i markedet som en ikke har set længe. Og Instagram Reels feeds matcher ikke Tiktok-feeds. Tiktok har en meget kraftigere AI som suger dig ind i Tiktok-appen, og uanset hvilke interesser du har, finder du  videoer skræddersyet til dig.

Facebook Reels vil have svært for med at måle sig med Tiktok’s AI. For at gøre det mere lukrativt for indholds skaberne, så er der sat 1 milliard dollar af, som skal deles ut til indholds skaberne som lægger originalt indhold på Facebook.

Det kan være et skridt i den rigtige retning; men det kan faktisk være for lidt og for sent. Alderen på loyale Facebook-brugere øges, og ældre brugere er måske ikke lige modtagelig for ny funktioner.

Facebook Reels-annonser

Facebook vil snart begynde at lægge  annoncer på deres Reels-formater. Inden udgangen av marts skal annoncene være tilgængelige for næsten alle lande.

Facebook Reels vil ha tre annonceformater:

  • Overlægs annoncer
  • Klistermærke annoncer
  • Banner annoncer

Bemærk: Betalt annoncering via Reels er endnu ikke blevet lanceret i alle lande.

Så hvorfor er dette en vigtig nyhed for mærkevarer?

Reels er Metas hurtigst voksende format. Mange annoncører er allerede aktive med annoncering på Facebook og Instagram. Forhåbentlig vis vil dette føre til større varelager, og nogen brugere kan komme tilbage til platformen.

Hvad betyder Facebook Reels for Mærkevarerne?

Meta er kendt for stadig at komme med nye funktioner. Mærkevarer som hopper på tidlig, kan få en ekstra stor organisk rækkevidde. Det samme skete da Meta lancerede IG Stories og IG Reels.

Det vil være vigtigt at lave Facebook Reels som føles organiske. Tænk derfor over hvad som sker på Facebook og tilpas dit indhold. Det bør være lærerigt, inspirerende og underholdende for at få en høj visningsrate på dine annoncer.

Anbefaling

Start med det samme og lav indhold. Upload kampagnen når Facebook officielt lancerer funktionen. Du kan gerne bruge indhold som allerede kører på Tiktok til Facebook.

Tænk kreativt og få indholdet til at blive så “native” som mulig.