Google lancerer et nyt spænende pilotprojekt som kan give øget synlighed på Google Shopping for butikker som tilbyder en glimrende kunde oplevelse.
Formålet med projektet er å motivere onlinebutikker til at give kunder en fantastisk købeoplevelse. Hvis kundeoplevelsen ikke opnår et vist niveau eller hvis du ikke giver all oplysningerne som der kræves, kan det hende du ikke får fordelene, men du vil heller ikke blive straffet.
NB! I øjeblikket er dette et pilotprojekt og testes foreløbig kun i USA.
Google vil se på følgende kriterier:
- Leveringstid
- Fragt omkostninger
- Retur omkostninger
- Retur tid
Basseret på hvor god vurdering en Onlineshop får, kan de få:
- Et løft i Shopping-rangeringen
- Et Google-mærke (shopmærke)
- Andre fordeler som vil hjælpe kunderne med at finde deres produkter.
Hvad betyder dette for dit brand?
Det er positivt at Google introducerer projektet. Fremover vil onlinebutikkerne være klarere omkring købs oplevelsen de tilbyder. Det vil give øget sikkerhed for potentielle kunder og være positivt for onlinebutikkerne som investerer meget i at give en virkelig god indkøbs oplevelse.
Et Google-mærke (brandmærke) i produktinformationerne vil gøre at brugerne føler sig tryggere.
Øget synlighed i Google Shopping vil betyde øget trafik og er sandsynligvis positivt for konverteringsraten.
Google Shopping Experience Scorecard
Når projektet lanseres i Europa, vil du kunne finne det i Merchant Center, med vurderingen “Umærket”, “Sammenlign bart” eller “Mulighed”.
Anbefaling
Dette vil kunne have stor påvirkning på hvilke onlinebutikker som bliver prioriteret av potentielle kunder. Når Google åbner for at tilføje informationen relateret til projekteret så er det vigtig at få lagt dette ind i din butik.
Vi har informerte og forberedte kundene våre på denne endringen.