TikTok fortsætter med at vokse og etablere sig som en vigtig aktør for annoncørerne. Platformen har fundet frem til strategier bag vindende annoncer som udnytter datadrevet anbefalinger for at gøre det enklere for annoncørerne.
Gør indhold native
Markedsføring på TikTok er forskellig fra andre platforme. TikTok-brugere ønsker indhold som er tilpasset platformen, mere end andre platforme. En trend vi ser med alle platforme som bruger fuldskærm, kortformat video. Resulterer i mindre vellykket afbrydende reklame, så du må tilpasse indhold for «For you»-feedet for maksimal mærkevareeffekt.
Gode fremgangsmåder for indhold
Du bør bruge både mærkevareledet og skaberdrevet indhold for fuld effekt. Det er vigtigt at du både har indhold som kommer direkte fra mærkevare producenten og at det er lignende budskaber fra skaberen på platformen. På samme måde som det fungerer bedst ved brug af flere platforme for at få maksimal effekt.
Lyd, musik og voiceover
Ceatives bør indeholde både musik og voiceover sammen med tekster. IPSOS-analyse viser tydeligt en positiv sammenhæng ved brug av både musik og voiceover. Vi anbefaler altid vores kunder at overveje dette sammen med tekst oplæg.
Brug mennesker eller karakterer
Folk vil se karakterer, dette kan være en ægte person, fiktiv karakter eller maskot. Vores anbefaling er at bruge personer eller karakterer målgruppen kan genkende sig i. Dette giver en højere annonceringe genkendelse.
Promover tideligt dine mærkevarer
Som tidligere forskning viser og vores egen erfaring, bør man vise fysiske mærkevarer de første sekunder ikke bare et mærkevare logo. Samtidig bør mærkevarerne vises frem flere ganger igennem videoen.
Ikke glem tilbuddet
Vær tydelig med budskabet. Få frem fordelen ved produktet eller tjenesten for bedre annoncerings genkendelse og mærkevare linking.
Bag studiet
TikTok samarbejder med IPSOS for at gennemføre metaanalysen. Det resulterede i et studie på 296 mærkevarer over en periode på et år som gav indsigt i elementerne som gir bedst respons.