400% ØGNING AF INDKOMMENDE LEADS
Hvordan vi halverede annoncebudgettet for en ad-tech start-up (på bare 6 uger)
– samtidig som ejernes tid blev frigjort i endda større grad så at de kunne fokusere på kernen i virksomheden
VOR PASSION ER AT SKABE VÆKST FOR VORE KUNDER
Det privatejede selskab og e-tech start-up, lancerede sin første online video tjeneste for kurser i maj 2020.
I starten fokuserede ejerne både på B2C- og B2B- markedet. Målet var at skabe en online markedsplads for video- og online kursus i Norge. Drømmen og visionen til forretningen var «at sprede læringsglæde og mestring».
Deres drøm og vision gjorde at vi umiddelbart følte at dette var en virksomhed vi havde lyst til at skabe gode resultater sammen med. Deres målrettede mål gjorde os motiveret for dette projekt.
Udfordringen
De to ejere lancerede selskabet midt under corona- og covid-19 pandemien. De ønsket at komme hurtigt ud i markedet med enkle digitale løsninger for oplæring, kursus og uddannelser på nettet. For at virksomheder og privatpersoner lettere kunne lære nye ting eller friske op gamle kundskaber.
De arbejder hårdt med at levere en stabil platform som enkelt kunne op skaleres indenfor online video og e-læring. Dog blev der ikke arbejdet med at skaffe kunder. De brugte en del resurser på google søgeords annoncering. I tillæg var de aktive med at sprede det glade budskap igennem deres etablerede netværk. Desværre med dårlige resultater.
Løsningen
Vi tog udgangspunkt i en analyse af eksisterende digitale løsninger som hjemmesider og eksterne søgeords annoncer igennem google.
Først og fremmest fik vi virksomheden med på at rendyrke tilbuddet mod erhvervsmarkedet, B2B.
Vi ændrede kommunikationen fra meget rationel over til mere emotionelle «hvordan kan vi hjælpe dig» ord og udtryk. En copywriter vasker sproget og lavede SEO tilpasningen.
Resultatet blev en 400% øgning i kvalificeret leads på 6 uger og en realiseret besparelse på 50% i annonce budgettet i den samme periode.
Resultatene
+400%
Øgning av leads
50%
Reduktion af budget
+175
Nye e-mail abonnenter
200%
Øgning af trafik