fbpx

30.000 potentielle kunder med marketing automation

Sådan fik kosttilskudselskabet Vitamail nye abonnementer via e-mail 

– og positioneret sig med e-mail i hele Norden

Vi hjælper selskaber som ønsker at vokse

Vitamail har i løbet af få år vokset til at blive en af Nordens ledende aktører inden naturmidler, helse- og kosttilskud. De udvikler egne, unikke kostholdsprodukter skræddersyede for nordisk liv og klima, baseret på erfaring, forskning og råvarer af højeste kvalitet.

Virksomheden blev etableret i 2009.  Igennem årene har de fået 250 000 kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Og en årlig omsætning på 110 millioner.

De sidste år har Vitamail videreudviklet strategien og satset tungt på digitale medier. 

Udfordringen

Vitamail har de sidste år arbejdet aktivt med branding og skabt godt indhold for at bygge kundeloyalitet. 

Undersøgelser viser at mange potentielle kunder ikke køber direkte fra en annonce første gang de bliver eksponeret for den. 

Vitamail har dygtige tekstforfattere som producerer indhold av høj kvalitet, men ingen planer for indholdet udover annoncering og SEO.

Hvordan kan Vitamail nå få flere potentielle kunder til at blive kendt med produkterne før at de køber?

Løsning

Sammen med Vitamails internationale team brugte vi eksisterende indhold til at skabe nye magasiner til marketing automation med download bare PDF ér.

Igennem målrettede annoncer i sociale medier som Facebook, Instagram, Tiktok og Snapchat skabte vi relevante e-maillister for de forskellige produkter i de nordiske markeder. E-mailene forholder sig til GDPR og sendes kun ud til personer som aktivt har bedt om at downloade PDF én.

Resultatene

30.000

Nye abonnementer på e-mail

55%

Åbningsfrekvens

150.000

Mails sendt

11%

Klik på links

I løbet af 3 måneder

Marketing automation sammen med Pdf’er har fungeret rigtig godt for Vitamail, og vi arbejder med at udvide med flere produkter.

Løsningen er automatiseret og Vitamail kommer til at fortsætte med at få abonnementer automatisk uden at lave ændringer.