fbpx

45% øgning af indtægterne

Hvordan vi øgede omsætningen på Den Dama’s Onlinebutik.

– og optimerede mediemixet med fokus på at vinde nye kunder og øgte værdien på eksisterende kunder.

Vi hjælper vores kunder med at lykkes

Den Dama og DenDama.com er en specialiseret mode og tøjbutik for damer lokaliseret  i Oslo. Det er en multibrand-butik som etablerede sig i nuværende lokaler i 1994 og har i over 25+ år tilbudt det bedste indenfor tøj, tasker, sko og tilbehør. 

Med deres vision «Up front in fashion» arbejder pigerne i butikken hårdt for at være nummer 1-destinastion for fashion i Norge.

Udfordringen

DenDama.com blev relanceret under corona nedlukningen af Norge med en ny og moderne onlinebutik, og nu var det på tide at realisere vækstpotentialet yderligere. 

Onlinebutikken havde allerede skabt et godt grundlag med en indarbejdet kendt mærkevare, og med begrænsede resurser skabt en stor loyal tilhængerskare på sociale medier med over 30,000 følgere på Instagram og Facebook.

Løsningen

Efteråret 2021 startet vi vores arbejde med at øge synligheden for Den Dama samt øge omsætningen i  onlinebutikken DenDama.com.

Efter en indledende annalyse blev det hurtigt klart for os at en mix av Google og Meta (Facebook og Instagram) var der vi på kort sigt kunne tilføre mest. Den Dama fører over 60+ mærkevarer og har over 6000 varelinjer i sit udvalg.

Diverse grundlæggende tiltag blev gennemført. Tracking kom på plads og opsætning af shopping annoncer satte fart på onlinebutikken.

Resultatene

45%

Indtægtsøgning

34%

Øgning i transaktioner

7,9%

Øgning i gennemsnitlig ordreværdi

På under 6 måneder

Det er ingen genvej til succes, Den Dama har eksisteret i over 25 år, og har klaret at holde sig relevant hele tiden.

Med ny onlinebutik og samtidig, kreative og flinke medarbejdere. Så står Den Dama godt rustet for yderligere vækst de kommende årene!

Partnere

Medier

MarTech & AdTech